11 Haziran 2010 Cuma

GOOGLE ADWORDS REKLAMLARI HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKENLER

Bildiğiniz gibi affiliate marketing yani satış ortaklığı pazarlamsı kitaplarının temeli internette bulunan yüksek komisyonlu ürünlere satış ortağı olmaktan geçiyor. Satış ortağının kazanç sağlaması için satış ortağı olunan ürünün satışı sağlaması gerekiyor. Bunun için de reklam verilerek ürünün tanıtılması sonuca ulaşmayı kolaylaştırıyor. Reklam için en etkili ve hızlı yöntem ise Google Adwords’e reklam vermekten geçiyor.

Google Adwords’ün reklam politikalrı hakkında bir kesit veriyorum.

AdWords aracılığıyla reklamı yapılan açılış sayfaları, alakalı ve orijinal içerik barındırmalı ve tanıtımı yapılan işin niteliği konusunda şeffaf olmalıdır. Ayrıca, reklamverenlerin belirli türde sitelerin tanıtımını yapması yasaktır. Bu siteler aşağıdakileri kapsamaktadır, ancak bunlarla sınırlı değildir:

* Gizli bilgileri toplamak üzere, ücretsiz armağanlar vb. sunulacağını ima eden veri toplama siteleri
* Sadece reklam göstermek amacıyla tasarlanmış, alakalı ve orijinal içerik barındırmayan siteler
* Farklı bir alan adına sahip başka bir siteye trafik çekmek üzere tasarlanmış, alakalı ve orijinal içerik barındırmayan bağlı işletme siteleri
* Gerçekçi olmayan vaatlerde bulunan “Kısa yoldan zengin olma” siteleri
* Aldatıcı olan siteler
* Kötü amaçlı yazılım veya casus yazılım dağıtan siteler
* Son derece yanıltıcı/doğrulanamaz veya hatalı iddialar

Gördüğünüz gibi her işte olduğu gibi bu işte de belirli kurallar var. İşin kötü tarafı size satış ortaklığı gibi yöntemleri tanıtan varlık (wealth) programlarını da gerçekçi olmayan vaatlerde bulunan “Kısa yoldan zengin olma” siteleri kapsamında değerlendirmesi. Dikkat ettiyseniz kuralların kapsamı çok geniş. “Aldatıcı olan siteler” maddesinin kapsamı hakkında bir bilgi yok.

Bir de site açılış kalitesi dedikleri dedikleri bir nokta var. Bunun için de reklamım çok görünsün diyerek reklamınıza alakasız anahtar kelimeler doldurmamınız gerekiyor. Reklamınızdaki anahtar kelime ile tıklandığında açılan site arasında dolaylı değil doğrudan bir ilişki bulunması gerekiyor. Bu sebeple anahtar kelime seçerken de dikkatli olmak gerekiyor. Google Adwords’ün kendi önerdiği anahtar kelimeleri kullanıyorum demeniz de yeterli değil çünkü onlar sadece öneri olduğu için alakalı olup olmadığını kontrol ederek o öneriler arasından seçim yapılması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder